måndag 14 november 2011

Studiebesök

Idag har jag varit på studiebesök - på min arbetsplats! På vårt p-möte som vi har en gång i månaden under 2 timmar gick vi på studiebesök på alla avdelningar. Det var både spännande, utmanande, reflekterande och roligt. Framför allt satte det igång många tankesnurrar i mitt huvud och jag, tillsammans med mina kollegor, tvingades att sätta ord på hur vi tänker kring vår miljö, varför den ser ut som den gör, barnens delaktighet, våra tankar kring vår dokumentation osv. Det var även otroligt spännande att på ett mer ingående vis få ta del av mina andra kollegors avdelningar. Visst vet jag väl grundtankarna som vi delar på huset, men på dagarna hinner man inte riktigt med att ta del av kollegornas tankar kring bla hur deras miljöer är uppbyggda och varför. Jag kan verkligen rekommendera att gå på studiebesök på sin arbetsplats!

Inga kommentarer: