onsdag 1 juni 2011

It´s now or never!

Ställ dig utanför din kontext

och våga skapa ett reflektionskaos,

för att möjliggöra en

förändring av vår värld

på lång sikt



Med dessa ord välkomnar jag dig till min blogg! Här kommer du få följa min väg mot att förverkliga en dröm. Drömmen jag har kommer jag att berätta mer om längre fram.

Att samtala med generationen före mig, dvs 40-talister är intressant och många gånger väldigt givande. Så mycket erfarenhet, så mycket upptäckter. De flesta jag talat med har ungefär samma slutsats - att det var bättre förr. Men de allra flesta verkar tycka att de lyckligaste åren i deras liv var i 35-45 års åldern och det är dessa år de drömmer sig tillbaka till. Jag är 37 år gammal/ung, mitt i livet med andra ord. Enligt många, de bästa åren i ens liv. Jag är nog beredd om att hålla med, men med viss reservation. Fördelen med att uppnått denna ålder är att man tror att man känner sig själv, förmodligen har skaffat familj, bor där man vill, har arbete osv. Nackdelen är ALLT som man skall hinna med ... Stressen över allt som skall städas, handlas, fixas, grejjas med, barnen, jobbet osv osv. Förmodligen har man provat sina vingar och upptäckt att gräsen INTE är grönare på andra sidan, man har upplevt och upptäckt olika saker som satt sina spår i livet. Med tanken om att jag är MITT i livet bär jag med mig en dröm, eller rättade sagt flera drömmar, som de allra flesta kan jag tro. Jag vill med denna blogg låta andra få följa med på min resa mot min dröm!

Inga kommentarer: