lördag 7 april 2012

Möte med Christian Fabbi


För några dagar sedan fick jag möjlighet att ta del av Christian Fabbis tankar och reflektioner på ett öppet seminarium på Artisten i Göteborg. Jag förundrades av att jag faktitskt kände igen många ansikten. Några från Ateljerista kursen, några lärare, några bloggvänner, några från nätverksgruppen. Det var en härlig känsla att få lyssna, ta in och reflektera över Christians tankar och erfarenheter. Jag hade inte med mig något att skriva på, för jag hade en tanke om att BARA lyssna och ta in. En kollega hade som tur var med sig block och penna, för jag kunde ju inte hålla mig, jag var bara tvungen att plita ner ord som kom upp. Det jag tar med mig från dessa stackars få timmar är (och som jag tänker kring)
  • Demokrati - vad tänker jag om det?
  • Min roll - Jag reflekterar och funderar, processar ...
  • Samling - härligt att den verkar vara lika viktig där som här! Vilka likheter och skillnader ser jag?
  • Komma närmare samhället - Hmmm ja, förvisso, där är jag inte riktigt klar i tankarna och tycker det är spännande och funderar vidare ...
Det är härligt att lyssna på Chrisitans italienska språkbruk, det är känns liksom som man kommer närmare "Reggio" i mötet med honom :)

2 kommentarer:

Cristian Fabbi sa...

Ciao Sarah,
I hope we can speak more, also in italian if you like it :-)
The sharing of ideas in the net is a very good opportunity to grow in our awareness and help each other in finding new way to support children's learning

Sarah sa...

Hi Christian!!
Yes of course we will speak more when I come!!!! Looking forward :)