onsdag 10 augusti 2011

Semestern går mot sitt slut!

Förra veckan, näst sista semesterveckan började kännas lite vemodig. Bara en vecka kvar, sen hägrar jobbet igen. Tiden rinner iväg och nu är snart denna sommar till ända. För mig känns det både pirrigt, nervöst men mest roligt att en ny termin med nya utmaningar på intågande! Det första som är spännande är att jag skall börja på en ny avdelning, jag och en kollega flyttar oss 11 barn till 2-3 års avdelningen. Där kommer vi att skola in 3 nya barn och 3 "gamla" barn finns kvar. Det andra spännande är att jag skall gå på en föreläsning i min hemkommun som hålls av Christian Fabbi, väldigt spännande! Det tredje spännande är att jag skall fortsätta steg 2 på Atejlerista kursen och det fjärde spännande är att jag skall gästföreläsa vid 2 tillfällen på Högskolan i Borås och Varberg. Det pirrar vansinnigt mycket i magen när jag tänker på allt detta. Jag ser fram emot en utvecklande och utmanande höst!

2 kommentarer:

Cristian Fabbi sa...

I hope our meeting will be interesting and useful for your new school-year starting.
Out of that, i think it is always fantastic to start a new classroom: new children, new experiences, new discoveries.
Ciao,
C.

Sarah sa...

It will be nice to meet you in Kungälv!